5 (100%) 1 vote

Beh je šport pre každého. Ponúkame vám 3 rady ako začať

Beh je najrozšírenejší druh športu takmer po celom svete. Nám ľuďom je totiž úplne prirodzený a nepotrebujeme k nemu v podstate nič. Snáď len vhodné tenisky a vyjsť si von. Začať sa dá v úplne každej vekovej kategórii. Zdravotné výhody, ktoré so sebou pravidelné behanie prináša za to rozhodne stoja.

Ako teda začať behať a nevzdať to hneď na začiatku?

 

Začnite aby ste si vytvorili návyk

Začať nám často bránia len výhovorky. Pritom sa naozaj stačí iba odhodlať, obuť si tenisky a ísť von. Začať sa dá aj obyčajnou chôdzou. Najprv sa skúste len prejsť alebo si zabehnúť prijateľným tempom toľko, koľko vládzete.

Neprestreľte to hneď na prvýkrát! Všetko má svoju postupnosť, preto sa neuponáhľajte.  Začnite vami prijateľnou dĺžkou trasy a postupne, ako sa budete zlepšovať trasu predlžujte.

Vytvorte si harmonogram a snažte sa ho dodržať. Zo začiatkov je dôležité behávať pravidelne, aby ste si vybudovali návyk. A zároveň sa dostali do rytmu a základnej formy.

 

Vyberte si vhodnú obuv a oblečenie

O tom, ako sa pri behaní budete cítiť rozhoduje vo veľkej miere vaše oblečenie a hlavne obuv. Dámske tenisky by mali byť pevné a zároveň ľahké, aby chodidlo chránili a zbytočne ho nezaťažovali.

Aj oblečenie by malo byť ľahké a vyrobené z prírodných materiálov. Hlavne v lete by malo dobre odvetrávať pot. V zime je logicky vhodné termo oblečenie, ktoré udržuje teplo.

Na obuv si je potrebné zvyknúť a veľa zohrávajú aj správne ponožky. Tie nesmú byť voľné, aby pánske tenisky na nohe tzv. „nelietali“.

Beh je šport pre každého. Ponúkame vám 3 rady ako začať

Dávajte si ciele, merajte a behávajte s niekým

Z behu sa časom stáva relax a zábava. Ťažké sú len začiatky. Preto si to okoreňte a dávajte si ciele. Napríklad zabehnúť určitú vzdialenosť bez prestávky alebo za určitý čas. Prípadne sa pripravte na nejaký pretek a zasúťažte si. Merajte si všetky možné údaje a porovnávajte. Uvidíte ako sa časom zlepšujete.

V dvojici sa to ťahá lepšie. Nájdite si niekoho s kým budete chodievať pravidelne behať. Mať pri behaní spoločnosť pomáha dodržiavať disciplínu. Tiež vás to donúti ísť behať, aj keď sa vám veľmi nechce. Navzájom sa budete podporovať a tým si aj pomáhať.

Ostáva len začať. Dajte si záväzok ísť behať aspoň raz do týždňa po dobu 2 mesiacov. Sami uvidíte, ako sa po tej dobe budete cítiť. Je veľmi pravdepodobné, že omnoho lepšie ako predtým. A z behania sa stane vaše hobby.